#143482
    Call_me_Lola
    Participant
    @call_me_lola

    If you check out Sam-I-Am’s album you will see that he has had some pretty gnarly looking stages during healing, and it all healed up fine. Look at the pic called ‘Rash’ for an example.

    (Not sure if “gnarly” translates well to Norwegian – but in this case I mean that the tattoo got really scabbed and red and gross while it was healing.)

    #143483
    poxphobia
    Participant
    @poxphobia

    Gå på ett apotek å kjøp bacimycin! Vask den 3-4 ganger om dagen med intim såpe, forsiktig, og smør den med ett tynt lag bacimycin! Den ser ut som du har fått en infeksjon eller ikke gror veldig bra. Ser den ene delen er blodig, har du pillet/klødd/kommet borti den? Det kan fort skje hvis ruren faller av for tidlig!
    Du må være veldig forsiktig med den nå! Så lenge du ikke føler deg uvell så er det nok ikke så ille, men hvis du gjør det så kan det være lurt å gå til en lege å få antibiotika. Infeksjoner kan skje ganske kjapt, det skal ikke mye til! 🙂 Men bacimycin har hjulpet masse når jeg har hatt infeksjoner, noen få dager så er det mye bedre.

    #143485
    Sam-I-Am
    Participant
    @sam-i-am

    I’ve had some pretty fucked up situations with my tattoos.

    The second picture shows lizard almost eight weeks old.

    There are still several spots where wart like (not Wardy) things developed. It’s still got a couple of months to go.

    #143497
    Astridhjerte
    Participant
    @astridhjerte

    Thanks for th answers everyone! Here is the tattoo today:image_zps54021633.jpg

    Yesterday before i went to bed i washed it, an d then i washed the edged and where its red with klorhexidin 0,5 mg/ml.i searhed on the internet now, and i an see many are not a fan of that, but that was the only thing i had that could desinfect the area a bit. Then i had a thin layer of aquaphor and i also changed the bedsheats (again).

    I think it looks a bit better today. The skin is not so warm arround, and the redness is a bit milder. I will go to the farmacy and by bacimysin, and see if that will help. Tha farmacy isnt open before 17.00, so im thinking about alling the doctor just to hear whats their opinion. The tatto is stinging a bit today, thats a thing a have not had before.

    Poxphobia: jeg våknet av at foten hang fast i sengetøyet andre natten. Jeg vetet tøyet ol. Før jeg tok det av, men noe skade var allerede skjedd:/

    #143501
    Astridhjerte
    Participant
    @astridhjerte

    I have been to the doctor now, and he thinks its a light infection and he prescribed antibiotics for me (dalacin). He also told me to wash with klorhexidin. Does this do something bad to the tattoo? The klorhexidin?

    #143503
    poxphobia
    Participant
    @poxphobia

    Klorhexidin used to be used on piercings, but I do not recommend it.
    It was degraded to a surface disinfectant years ago. It will usually be far too strong to use on your skin. It won’t hurt to use a little bit, but an anti bacterial soap, bacimycin and antibiotics really should do the trick! No doubt that it’s infected.

    Den setter seg fast i sengetøy o.l fordi den væsker, noe som er veldig typisk for en infeksjon.. Veldig tydelig at du har en infeksjon i den. Er du fortsatt i Barcelona?
    Har du vært å badet etter at du tok den?

    #143508
    Astridhjerte
    Participant
    @astridhjerte

    It depends on how strong it is. Køorhexidin 0,5 mg/l is used to desinfect wounds, and also to wash downstairs when getting a urin katheter. So that one is not strong. The one that is 5 mg/ml is stronger an is used before getting pvk or things like that. That would hurt in a wound.

    But i readed on another forum that klorhexindin bleeches your tattoo. Anyone known with that?

    Det var kun andre natten at jeg opplevde at den satte seg fast. Nå gjør den ikke det. Og når jeg tar på selve tatoveringen gjør det ikke vondt lenger, og den er tørr om Jeg ikke smører noe på den. Nei, jeg er ikke i barcelona lenger, og jeg har ikke badet etter at jeg tok den. Føler at eg har gjort alt til punkt og prikke som jeg har fått beskjed om (Utenom da den satt seg fast). Men av og til får man kanskje infeksjon uten noen god grunn til det også.. Men nå går jeg iallefall antibiotika, og legen sa det var en overflatisk infeksjon. Så det er jo bra:)

    #143510
    buttwheat
    Participant
    @buttwheat

    Wow your leg and foot is so swollen go see a doctor right away!

    #143513
    poxphobia
    Participant
    @poxphobia

    Ja, infeksjoner kan oppstå lett! Jeg har hatt det tidligere, engang fordi hunden min kom borti, en annen gang ble den “skrapet” mot sofaen litt hardt.
    Det skal veldig lite til, og din er på en utsatt plass! Så du har nok ikke gjort noe galt 🙂 Det er fort gjort.
    Men ja, den ser veldig hoven ut. Du vet tydeligvis mer om klorhexidin enn meg, så da regner jeg med det går fint! Hvorvidt den kan bleke er jeg ikke sikker på, men tvilsomt. Når den er såpass svak så bør den jo ikke gå dypt nok i huden til å påvirke utseendet på tatoveringen…
    Jeg er mer bekymret for såret øverst på fjæren. Det ser veldig ut som om den har blitt oppskrapet der! Kan hende du vil trenge en liten touch-up 🙂

    Men høres jo ut som den blir bedre! Antibiotikaen bør hjelpe masse 🙂 Hvis du er veldig bekymret og usikker, kan det være lurt å gå innom ett bra tattoo studio der du bor og spørre! Hvor i Norge bor du? 🙂
    De har ofte litt mer erfaring med infiserte tatoveringer enn det leger har.. Men høres ut som du behandler den riktig nå, så det bør jo komme seg! Men vær forberedt på at du kan trenge å fikse den opp i ettertid, mulig du mister noe farge.

    Buttwheat; She did go to see a doctor.

    #143514
    buttwheat
    Participant
    @buttwheat

    @poxphobia 131862 wrote:

    Buttwheat; She did go to see a doctor.

    Oh I stopped reading this thread and just looked at the pictures because of the gibberish words that appear

    #143516
    Astridhjerte
    Participant
    @astridhjerte

    Ja, jeg har både hund og katt så kan jo ha noe med det å gjøre også… Har sikkert støvsugd husset 4 gnager daglig for å unngå så mye hår;)

    Ja, jeg også er mest bekymret for det røde området der oppe… Håper at det ikke er så utrolig mye som må gjøres… Det er ikek så mye blekk der. Bare noen små “tuster”. Vet du hvor mye en touch up koster? Kan vel ikke være så mye….

    Jeg bor i Haugesund, og det sies at Karma tattoo er bra. Så jeg vurderer å ta en tur innom der:) har du erfaring med de eller noen i området? legen var ganske usikker med en gang jeg sa det var på en tatovering:p synes egentlig han sa litt vel fort at det var en infeksjon. Men jeg tar gladelig en antibiotika kur for å få bort dette her. Hadde lav CRP, så han sa at jeg had kommet tidelig. Og det er jo bra:) kjøpte også bacimycin, og den inneholder klorhexidin, såda slutter jeg med å vaske med det.

    Så nå er det antibiotika, vask av tatoveringen og bacimycin som gjelder;)

    #143517
    Astridhjerte
    Participant
    @astridhjerte

    @buttwheat 131863 wrote:

    Oh I stopped reading this thread and just looked at the pictures because of the gibberish words that appear

    Haha;) yes i did go see the doctor and he said it was a mild infection, but he was glad i came now and not any later… 🙂 got some antibiotics, som hopfully it will gett better now:)

    #143531
    poxphobia
    Participant
    @poxphobia

    Ingen erfaring med Karma, men arbeidet ser helt OK ut. Så lenge den ikke blir verre og du merker forberdring på noen dager, så er det nok ikke nødvendig 🙂

    Hold hund og katt LANGT unna tatoveringen! Det er nesten garantert der infeksjonen din kommer fra, det skal ikke mye mer enn ett hår til.. En katt som smyger seg inntil en fersk tatovering er skummelt. Kan være lurt å dekke til tatoveringen så lenge du er i nærheten av dem eller steder det kan være pels! 🙂

    Vel, vanligvis vil jo touch-up være gratis i studioet du tok tatoveringen. Men siden det er i barcelona blir det jo vanskelig! Men neida, mye blir det nok ikke. Men regn med en tusen lapp omtrent.

    #143533
    Astridhjerte
    Participant
    @astridhjerte

    Ja.. Det er nok det. Har gått å vasket tattoveringen med en gang jeg har sett et hår. Har vert 2 ganger. Men som sagt tidligere. Det skal vel ingenting til.

    1000 kr!?!? For et par streker? Kostet ikke så mye for tatoveringen en gang. Betalte 100 euro. Men prisnivået er vel ganske forskjellig ja..

    #143541
    Sam-I-Am
    Participant
    @sam-i-am

    @poxphobia 131881 wrote:

    Ingen erfaring med Karma, men arbeidet ser helt OK ut. Så lenge den ikke blir verre og du merker forberdring på noen dager, så er det nok ikke nødvendig 🙂

    Hold hund og katt LANGT unna tatoveringen! Det er nesten garantert der infeksjonen din kommer fra, det skal ikke mye mer enn ett hår til.. En katt som smyger seg inntil en fersk tatovering er skummelt. Kan være lurt å dekke til tatoveringen så lenge du er i nærheten av dem eller steder det kan være pels! 🙂

    Vel, vanligvis vil jo touch-up være gratis i studioet du tok tatoveringen. Men siden det er i barcelona blir det jo vanskelig! Men neida, mye blir det nok ikke. Men regn med en tusen lapp omtrent.

    Get a fucking room!

    Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 57 total)

    You must be logged in to create new topics.